Höst och tända ljus. 9/10-15

Alla säger att man ska lyssna på kroppen.
"Jobba inte ihjäl dig."
"Lova att du lyssnar på kroppen"
"Akta dig för att gå in i väggen."
Och mitt svar är alltid de samma.
"Ingen fara. Jag vet när de är stopp."
Och precis så är det.
Så när denna dunder förkyling kom så avbokade jag de jobb jag hade på salongen och började min återhämtning.
Man ska inte ta ut sig.
Och det gör jag inte.
Men jag ger 110% när jag jobbar.
Och det är för att jag älskar att jobba.
Men nu har jag bäddat ner mig och legat still.
Haha.
Nej nu luras jag.
Jag har legat still i omgångar.
Så lite stilla, lite uppe.
Det finns ju alltid något som måste göras. 
De viktigaste är att jag inte är ute och springer.
Visst?
Men allvarligt.
28 år och bli trött av att plocka ur diskmaskinen och hänga tvätt..
Va är de för sätt??
Samma visa varje gång när man drar på sig något.
Jag ska inte klaga.
Det finns de som har det värre.
Och jag ser det possitivt
En förkylning går snart över.
Men nu blir det 2 dagar till hemma hyffsat stilla och snart är jag på benen igen! 
Då får jag återgå till mina underbara jobb.

Men så länge kör jag på tända ljus i höstmörkret.



Kommentera här: