Tänk OM... 21/10-15

"Tänk om...."
Är inte det lite typiskt oss kvinnor att tänka så.
Me varför gör vi så mot oss själva?
"Tänk om jag gjort det där?"
"Tänk om jag inte gjort så där."
"Tänk om jag sa så istället."
Ja listan kan bli lång.
Och jag tror de flesta kan känna igen sig.
Men värst är det väl när man tänker "tänk om" när jobbiga situationer händer.
Som igår när jag får ett sms om en anhörig.
Nu gick det bra som väl var.
Och håller tummarna för att personen snart är hemma igen.
Men när man får ett sådant besked så kom tanken.
"Tänk OM det hade fått ett annat slut!"
Varför utsätter man sig för dessa tankar!?
Det är ju bara dumt.
Det är mer stressande att tänka så än att se på situationen som den är.
Lika väl som att får ett tungt besked och tänka "tänk om det gått bra istället."
Jag tror på att ju tidigare vi accepterar att det är så här det är ju mer skonar vi oss själva.
Så från och med nu tänker iaf jag se till att acceptera läget och bara göra det bästa av de situationer som ges i livet.
Allt har en mening så NU tänker jag sluta upp med dessa dumma "tänk om...." tankar.




Kommentera här: