Ta beslut.


Vi människor är bra på att skylla ifrån oss på andra runt om.
Jag tänker sluta med det.

Tex:
Om jag kör bil och jag tycker någon tvärnitar framför mig så är de ju faktist mitt fel.
Alltså inte att personen framför bromsar men att jag upplever det som en tvärnit.
De beror med all säkerhet på att jag ligger för nära.
Jag har då ingen möjlighet att se vad som händer framför den bilen och ser då inte vad som händer längre fram och kan då inte förutse trafiksituationen.

 Eller:
Att jag går upp i vikt är väl inte någon annans fel?
Nej de är ingen som tvingar mig att äta fel eller äta vid fel tidpunkt.

Eller: 
Om jag försover mig så är de väl inte klockans fel!?
Det är med all säkerhet jag som lagt mig för sent kvällen/natten innan och va på tok för trött för att reagera när klockan ringde just den morgonen.

Jag tänker sluta skylla ifrån mig och faktist reflektera över vad jag själv gör istället. 
Gör jag fel är det bara att bita i det sura äpplet erkänna och göra rätt nästa gång.

Min förändring har redan börjat.
Jag kommer vara benhård och verkligen kriga för att nå mitt mål denna gång. 
Jag gör det för MIG och mitt välbefinnande.
Jag vet att folk kommer ha åsikter och försöka lägga sig i.
Men vet ni!
Tyck på ni jag har bestämt mig! 

Jag har gjort fel mot mig själv allt för länge och tänker göra om och göra rätt.
För det är jag värld!


Så nu har jag köpt en pinne och den håller jag hårt i nu.
För den kommer va en vapendragare en lång tid framöver.

PUNKT!



Kommentera här: