Vakna, sova, vakna, sova.

Vakna sova vakna sova.
Ja det är min mellodi.
Iallafall idag.

Vaknade och åkte och jobba en stund.
Kom hem, åt och somnade.
Vaknade, skjutsa min mor, kom hem, åt titta på film och somnade.
Vaknade och inser att det är ingen idé att tvinga mig vara uppe nå mer.
Detta är resultatet av att hoppa in extra och jobba i torsdags.
Vilket resulterar i att jag måste vara vaken i 25,5h och sen sova 3h innan jag måste upp och ta tag i allt annat som jag hade inplanerat.
Men de är klart jag tappar ju en hel natts sömn som jag inte har en chans att ta igen, så de måste ju komma efter.

Men nu har jag hamnat på min favoritplats här hemma.
Sängen. 

Min favoritplats vart jag än bott har varit sängen.
Men absolut INTE av den anledningen som ni tror.
Nej nej.
Här kan man ta på sig den bästa myspys pyjamas man har.
Ta med filtar och gosa ner sig under täcket med alla mina kuddar.
För det har jag några stycken såklart.
Ju fler kuddar ju mysigare är det. 
Att bara ligga och fundera, läsa eller som i detta fall skriva lite innan man somnar.
Eller när man vaknat bara få ligga och dra sig innan man går upp och fångar dagen.
Det är helt underbart.

Men nu är ögonlocken sååååå tunga igen så bäst att sova.



Kommentera här: