Vänner.

Det sägs att vänner är som stjärnor.
De syns inte alltid men de finns där.

Det kan jag hålla med om.
En viss sorts vänner är så.
De som är vänner men inte så där nära som vissa är.
För de som är riktigt nära syns alltid på ett eller annat sätt.
De är dessa vänner som ringer, skickar ett sms eller på något annat sätt gör sig synliga varje dag.
Och de är även dessa vänner som iaf jag ägnar en tanke till några gånger varje dag.
Tänker så klart på alla mina vänner så nu får ingen tolka detta fel.
Men vissa vänner har gjort större avtryck i ens liv än andra.
Och det är dessa iaf jag ägnar lite extra åt.
Och jag tror inte jag är ensam om det.

Och just nu är det speciellt en vän som behöver mig.
Så där lite extra som man kan behöva en vän ibland.
Och jag försöker verkligen.
Trots jobbnatt så finns jag där.
Jag lyssnar och försöker stötta under dagen utan att peka i någon speciell riktning.
För jag vet att när jag behöver henne så finns hon för mig.
Det är i dessa tider man kan behöva en vän som syns lite extra.
Ni vet en sån som lyssnar och ändå är neutral trots att man står stadigt bakom sin vän i alla lägen.
Hur det än går eller vad vännen än väljer.
Jag hoppas jag gör ett bra jobb.

Och vännen min.
Vad du än väljer och vilken tid på dygnet det än är så är jag bara ett telefonsamtal bort. 
<3 Glöm ALDRIG det! <3


Och det gäller livet ut.
Livslångt kontrakt, remeber? :)




Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️💝❤️❤️
Rebecca

Kommentera här: