Fösta advent på en måndag.

 
Vilken dag.
Började med en paus från hemmet efter frukost.
På med ansiktet och iväg.
Plockade upp min kära vän och for till Åsby.
Fika och massor av jul inspiration!
Fick även med mig små ljusslingor hem.
Kan det bli bättre i adventstider?
Sen blev det Rusta och ÖoB.
Där fann jag lite fynd.
Julpapper på Rusta och en ny stake och julmust på ÖoB.
Hem och börja röja.
Damma, dammsuga, samla tvätt, börja tvätta, plocka, plocka och plocka mer.
Iväg på husvisning.
Hem och ner i källaren för att få fram advents- och julprylar.
Upp i lägenheten.
Upp med stakar och stjärnor.
Och dekorera staken med 4st levande ljus och annat krimskrams i mitten.
Gissa om det va skönt när allt va klart.
 
Så idag.
Dagen efter första söndagen i advent så kom våran stake fram och veken tändes på sena kvällskvisten.
Till det fint lysande ljuset blev det kaffe för gubben och mjölk för mig med pepparkakor.
Så nu har även vi firat advent med ljus och fika.
Och för att få extra mysfaktor så grävde jag fram
min julfilt. 
 
Mins höfter brinner! 
Foglossningen gör sig påmind så jag knappt tog mig från soffan till sängen.
Då är jag tacksam att vi bara bor på 43kvm.
Hahaha.
Ja men vill man ha lite jul hemma så får man kämpa på.
Så om jag orkar kanske de blir att byta gardiner i ett rum imorgon.
Annars får det vänta. 
 
 
 

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt,
och alla människor glädjas att fira få advent.

 
 

Kommentera här: