Nytt år en ny utmaning.

 
Nu är vi 2dagar in på det nya året.
Alla tragedier måtte nu vara över.
Hösten och de som varit av vintern har varit otroligt jobbig.
 
Men nu är vi på rätt sida årskiftet och bara 3 månader kvar till Ärtan är beräknad.
För hur tuft det än varit är de sån tur att vi ändå har Ärtan att se fram emot.
En ny utmaning närmar sig.
 
Kalla mig gärna egoist men den här sista tiden kommer jag lägga mer fokus på mig och det jag vill.
Orkar inte med energirjuvar eller folk som ska berätta vad som är bäst för mig och mitt barn.
Eller de som bara hör av sig när dem ska ha hjälp. 
Allt för att hålla mina värden bra för att Ärtan ska frodas.
Fick påbackning av barnmorskan sist om att hur jag mår påverkar barnet mer än jag tror.
Så vad jag än vill är vila, lugn och ro det bästa för både mig, min kropp och Ärtan.
Men jag vill så gärna köra på som vanligt.
Men smärtan i kroppen och mina svimningar gör att jag måste lugna ner mig.
Men det är så svårt.
Tur jag har Daniel som ser klart nu när jag själv blundar. 
 
Han är min klippa!  <3
 
 
 
 

Kommentera här: