1år vs 4 månader.

 
För 1 år sedan gjorde vi ett graviditets test.
Jag hade anat sen planet hem från Turkiet att det va något.
Men ni vet man har andra förklaringar till varför man mår dåligt som verkar mer logiskt.
Började egentligen i Turkiet men ni vet.
Vi hade 35-40 grader varmt så man intalar sig att det va värmen.
Men på flyget hem fick jag plötsligt springa till toan.
Tur det va ledigt.
Tyckte det va mycket konstigt då jag aldrig förut blivit åksjuk på ett flygplan.
Inte för att jag rest så mycket men ändå.
Först när jag satt mig igen och tog lite vatten insåg jag.
Kvinliga veckan hade uteblivit...
Ja fast de kunde ju bero på stressen som va där strax innan resan.
Ja så var det såklart!
Ja man intalar sig mycket där i planet påvägen hem.
Men redan dagen efter vi kom hem så kläckte jag mina misstankar för Daniel.
Men redan efter tre dagar hemma så var jag 100% säker.
Så åkte och köpte ett test.
Och fort gick det att få resultatet.
Jag gick ut från toan och tittade på Daniel och sa: "Ja grattis då pappa"
Vi båda blev väldigt glada men ändå chokade.
Vi hade ju bara nämnt 2-3v tidigare att vi kunde börja försöka.
Eller ja mera blir det något framöver så blir det.
 
 
 
Men så var vi gravida och då var det slutrökt för mig.
Gav bort limpan jag köpte på flygplatsen till en vän.
Och nu har det redan gått 1år och våran lilla sessa blir hela 4 månader också just idag.
 
Men har jag slutat röka?
Nej jag har ett uppehåll.
 
Jag kommer ihåg tanken som slog mig på på BB när hon hade kommit ut. 
Hon kom på samma datum jag slutade röka på 8 månader tidigare.
Vad är oddsen för det?? 
 
Vi har firat med spontant lekparkshäng i Sala med Minneas mormor, morfar, moster och kusiner.
 
 
 
Ja det blev en glass i solen också.
Nu sover våran toosa sen ett tag tillbaka.
 
 
Och jag tror jag ska göra henne sällskap. 
 
 

Kommentarer:

1 Pia E:

skriven

Fin text. <3

Svar: Tack 😀
Rebecca

Kommentera här: