Nårgra dagar sedan sist.

 
 
 
Det är några dagar sen jag va här sist.
Och så klart förstår ni att det beror på att tiden inte räcker till.
Helt rätt! 
Så vad har hänt sedan sist då?
 
Jo syster och jag körde lite mammor på stan i Fredags.
Det va ju trotts allt Cityfestivalen.
Vi gick ner och kikad på Miriam, åt gott och kikade på nåntingnånting KKV.
Inget jag hört förut.
Men..
Tydligen har dessa pojkar besökt cityfestivalen förut.
Va jag för full för att komma ihåg då?
Möjligt.
Men mest troligt är att jag faktiskt inte var där just den gången.
 
Minnea då tänker ni.
Hon har ju en pappa.
Så hon och Daniel hade ensamtid utan en tjatig morsa som lägger sig i.
SKÖNT för dom.
 
Sen har helgen rullat på.
Vi sov inte hemma då renovering pågår.
Och det gör det än.
Men nu är i iaf hemma igen (ja sen i Söndags).
Det kommer stå still nu i några veckor av olika anledningar så då kan vi faktiskt vara här.
 
Veckan har också rullat på utan större konstigheter.
 
Men ibland är det bra att vara en "kan själv" tjej med lite humör.
Vi kom på här hemma att vi behöver en dynbox att ha ute.
Yes på den de finns en snygg på Jysk.
 
Sagt och gjort jag och Minnea antog det och begav oss till Jysk på Erikslund i Måndags.
Där fanns det ingen.
Men de kunde beställa.
Leveransdatum.... 11/8!?!?!
Nej tack vill ha en innan dess.
De trodde Hälla hade en så vi åkte dit.
Jora där va turen med oss.
En stund iaf...
Betalade och åker runt.
Ja då är kartongen trasig.
Ja och boxen med visar det sig.
Kunde få den billigare sa de men nej jag vill ha en hel.
De visade sig att de fanns en i Sala.
De ringde och la undan den till mig.
Så in igen på Jysk för att göra en retur...
Ska det krångla så ska det.
Men men lagom bitter och irriterad begav vi oss till Sala. 
Tur Jysk hade öppet till 21.00 överallt.
Och väl i Sala va den hel och framkörd när jag kom inflåsande med Minnea inhögsta hugg kl. 20.10.
Så 20.15 lämnade vi Sala.
Vi fick iaf se fina regnbågar påvägen hem. 
 
 
Hem och bums isäng med Minnea.
För jag ville ju montera dynbox.
Jo men hej. 
Det va ett pillergöra.
Så jag fick göra lite då och lite då.
Men imorse skruvade jag i sista skruvarna och fick den på plats.
Så tada jag gjorde det själv.
Nu står den så fint på våran uteplats. 
 
Det firar vi med lite jordgubbar idag. 
 
 
Och det är nog bland det bästa med sommaren.
<3 Jordgubbar <3
 
 

Kommentera här: