SömnproblemAB

 
Det börjar närma sig nu.
Det ska både bli kul men är såklart också lite pirrigt.
Efter all denna planering är det nu inte långt kvar.
Men desto närmre vi kommer desto mer sömnproblem får jag.
Hjärnan går på högvarv morgon, dag, kväll och natt.
Jag får inte glömma något nu.
Har vi tänkt på allt??
Är alla kläder i ordning??
Saknas det något??
Har vi koll på alla allergier och liknande??
Ja ni vet.
Man går igenom sak för sak minst 200 gånger varje dag.
Jag försöker ändå intala mig att även om något glöms bort så kommer allt bli bra.
 
Och mitt i allt måste vi få ordning i lilla rummet utifall vi får nattgäst. 
Ut med alla kartonger i förrådet men de måste rensas först.
Sen sätta ihop gamla soffan i lilla rummet så de finns något att sova på där inne.
Men vi insåg ganska snabbt att den inte fick plats.
Nehe en snabb lösning nu då..
Ja ihop med två delar och ställ den tredje delen mitt emot.
Så löst!
Och sovplats finns.
Bara städning av hemmet kvar.
Ställa klockan och dra en vals med dammsugaren innan sessan min vaknar imorgon.
För sen ska det fixas i lokalen på eftermiddagen.
Ja så får de bli.
 
Kanske hinner plantera i rabatten innan också.
Bara tredjegånge jag gör de nu sen vi flyttade hit.
De blir så när man inte hinner på katterna som gräver upp mina blommor och skiter i rabatten...
Men nu så ska jag väl ha tid att hitta en lösning för det också. 
Skam den som ger sig.
Och inte tänker jag låta två katter vinna över mig.
Nej verkligen inte.
Och speciellt inte när det inte är mina egna katter.
 
Men nu är det snart Söndag.
Då är allt över och våran lilla familj kan ta en välförtjänt sovmorgon.
Och vem vet vi kanske unnar oss en välförtjänt softardag på våran uteplats.
För jag måste medge att det har vi faktiskt inte hunnit göra än. 
 
 
 
Men först full fart mot Lördag! 
 
 

Kommentera här: