Ett trött barn.

 
Idag hade barnet i huset en sov och gnäll dag. 
Jag hade förberett för en promenad när hon vaknade.
Men då jag efter blöjbytet, påklädningen och matningen förstog att det enbart dög att ligga PÅ mig var det inte någon idé att lägga henne i en vagn för en myspromenad.
Blir ingen trevlig promenad för varken Minnea eller mig om hon ska skrika halva tiden. 
 
Och hon eftersom hon vart så duktig med alla vaccin så fick hon som hon ville.
Vi intog soffan och större delen av tiden hängde hon på mig.
Men jag kunde lägga ifrån mig henne en liten stund.
 
 
 
Och när Daniel kom hem kunde jag passa på att tvätta lite och plocka undan.
Det blir inte alltid som man planerat som småbarns förälder.
Men vad gör de om 100år?
Alla säger att man ska njuta nu när de är små.
Så då gör vi de.
Vi får göra ett nytt försök imorgon om damen tillåtet det och är på bättre humör.
Hon sover sedan länge.
Och nu är det dags för föräldrarna att göra det samma. 
Vi har en förmåga att lägga oss allt för sent. 
 
 

Kommentera här: