Mys söndag.

Min tanke va redan igår att jag skulle ha en till ute dag med barnen.
Det va så lyckat igår.
Så vet vi ju att det blir ju sällan som man tänkt sig med barn...
Och då båda barnen sovit oroligt inatt fick jag tänka om.
De blev mysmorgon med film i sängen. 
På barnens begäran.
Sen en brakfrukost som blev en långsittare. 
På barnens begäran.
Så mysigt med en lugn start på dagen.
När barnen själva vill. 
När de va dags för barnen att sova en stund på dagen så somnade jag med.
Så där låg vi alla tre och snarkade ikapp. 
Självklart va de skönt men jag hade ju tänkt hinna med endel annat den tiden dom sov.
Men så blev de ju inte nej..

Barnen va glass sugna när dom vaknade.
Så då gör jag som dom vill.

Fram med glass, såser, strössel och strutar!
Här ska de bli glass kalas!

(null)

Sen fortsatte vi i gårdagens godisskål.
Lagom sockerstinna sådär på eftermiddagen.
Nu ska ni inte tro att de alltid blir som barnen vill här hemma. 
Oftast blir de kompromiss men just idag valde jag att inte ta några fajter utan bara köra på de barnen ville göra. 

Både lunchen och middagen blev olika rester så de resulterade i att vi kunde buss mer och laga mindre mat.
De va ju bara att värma.

Men innan middagen så fick de bli att tvätta av barnen i badkaret.
Minnea lekte glasögon med chokladgodiset som hon hade två fina bruna ringar runt ögonen.
Hampus hade både chokladsås och strössel i hårbotten.
Men skitiga barn är lyckliga barn. 
Har jag hört!

Nu ligger jag här i sängen igen för att natta dom. 
Båda börjar andas tungt.
Riktigt sövande med deras andetag. 
Men jag får inte sova för ikväll är det FARMEN FINAL!!
Ja jag följer det från första till sista programmet. 
Det har jag gjort sen de började sändas för flera år sedan.

Jag hejjar på Peter, Johanna eller Fredrik! 
Svårt att välja en av de tre...
Spännande att se vem de blir.
10min kvar till start! 
Nu får barnen somna fort! 


Kommentera här: